SHIT HAPPENS - kul i toaletten

Nu får alla som kommer hem till oss och kissar en glad överraskning när de lyfter på toalettlocket... där finns numera nämligen ett glatt budskap - SHIT HAPPENS.

Vill någon göra något liknande så är det bara att sätta igång, så här gjorde jag;
1. Jag började med att rita en cirkel, med hjälp av en skål. Sedan skissade jag upp mina bokstäver, så att de fyllde cirkeln så bra som möjligt. Jag kommer ihåg att jag lärde mig "tekniken" på bilden i grundskolan :-)
2. Därefter gäller det att överföra bokstäverna till dekorplasten. Jag tycker att det brukar gå bra att lägga skissen ovanpå dekorplasten och trycka hårt med en kulspetspenna, det blir då märken i plasten.
3. Sedan är det bara att börja klippa - en bra sax, ordentlig belysning och lite tålamod så brukar det fixa sig.
4. För att lyckas sätta bokstäverna rätt klistrade jag upp cirkelformen som mall, det var då lätt att få bokstäverna på rätt plats. När jag var färdig drog jag bort "det fula"... och vips så var det klart! 
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar