Moraklocka i svart dekorplast

Äntligen är den färdig, min svarta Moraklocka! Jag tror inte att jag kommit på idén själv, men jag har heller ingen aning om var jag kan ha sett något liknande.

Jag skissade på ganska många modeller och former innan jag var nöjd, men nu tycker jag att jag fått till proportionerna riktigt bra :-) Se tidigare inlägg HÄR.

Klockan sitter nu på en liten vägg i vardagsrummet och jag tycker att det blev bra... Jag är dock inte säker på att min man kommer att vara lika nöjd när han kommer hem. Igår kväll uttryckte han sig lite fint: -Jag går inte igång på den.

Så här gjorde jag:
1. Först gjorde jag en liten siss och sedan försökte jag förstora upp den på målarpapp. Det var inte så lätt som jag trott, se inlägg HÄR. Jag klippte ut mina skisser och satte upp dem på vägen, först då tyckte jag att jag kunde se hur de egentligen såg ut.

2. När jag var nöjd med formen på klockan så ritade jag av den på baksidan av dekorplasten. Jag hade köpt en matt, svart plast för en billig penning på ett dekalföretag.

3. När jag klipper i dekorplast så använder jag alltid riktigt vassa saxar. "snittytorna" blir då skarpa och fina.

4. Till sist det allra roligaste - klistra upp skapelsen och spika upp urtavlan :-)

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul att se allt du gör. Ser fram mot att snart komma./mamma

    SvaraRadera
  2. Men vilken briljant idé! Superkul :-)

    SvaraRadera