Ny badrumsmatta

För några år sedan virkade jag massor... Jag virkade mössor, nallar, väskor, sjalar, kuddar, filtar och dockor. Tyvärr blev det lite för mycket av det goda och jag drabbades av en långdragen virkarmbåge. Efter ett par års ofrivilligt virkuppehåll har jag nu vågat plocka fram virknålarna igen och det är så roligt. Virkning är för mig verkligen avkopplande, som en mix av terapi och meditation. Med en virkning i händerna fladdrar tankarna på ett skönt sätt...

Nu har jag precis virkat klart en badrumsmatta i trikågarn från Panduro. Den är virkad på frihand och blev färdig  en kväll, snabb & lätt! Nu är jag sugen på att cykla ner på stan för att köpa mer garn och göra en liten matta till huset i Strömstad också, men jag ska var klok nog att låta bli... Jag vill ju inte trilla dit och drabbas av den eländiga virkarmbågen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar