Fåtöljerna är äntligen omklädda


I våras såg jag två små svarta fåtöljer i en inredningstidning. Jag tyckte att de var superfina, men lite väl dyra... De var av ganska enkel klassisk modell och jag trodde mig kunna hitta något liknande på någon av sommarens loppisar... Sen var det välbara att köpa tyg och klä om dem. (Jag är en sann optimist!)
Den första delen av projektet gick oförskämt snabbt och lätt. I Strömstad kan man lämna saker på återbruket, som de sedan säljer i en enkel butik. I den butiken stod mina fåtöljer och väntade på mig. För 45 kronor styck fick jag dem! Visserligevar tyget orange och lite slitet, men för övrigt var fåtöljerna stadiga och i fint skick.
När hösten kom fick fåtöljerna följa med hem till Västerås och jag hittade precis det svarta möbeltyget som jag tänkt mig... Jag gick glad i hågen loss på fåtöljerna. Jag började med att sprätta loss det gamla tyget och det använde jag som mönster. Egentligen var det inte svårt, men det var pilligt och tight att få till den nya klädseln. Första fåtöljen var riktigt rolig, men nummer två...
Men som sagt var nu är de färdiga och har fått en egen hörna i vardagsrummet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar