Äntligen fårskinn på pallen


För ganska många år sedan köpte jag en gammal pianopall på en loppis i Strömstad. Planen var redan från början att jag skulle restaurera sitsen och klä den i fårskinn. Men jag hittade inget skinn som var tillräckligt fint, till det pris som jag var beredd att betala. I väntan på det "perfekta" skinnet klädde jag istället pallen med ett ulligt tyg :-) Det ulliga tyget såg från början ganska OK ut, men med tiden har det blivit slutet och fult...
 
Strax före jul förra året var jag på julmarknad på Tidö slott och där, mitt bland alla tomtar och troll, fanns MITT skinn. Det såg precis ut så som jag ville - silvergrått och krulligt!

Jag köpte skinnet direkt, men har inte vågat sätta saxen i det förrän nu... men det blev bra och jag är så nöjd med min nya pall!

Skinnet kommer från Nybble gård och hon som sålde det har en trevlig sida med fårskinnsinspiration. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar